Optimum Sorting BV is een gerenommeerde en succesvolle onderneming gespecialiseerd in het ontwikkelen, bouwen en installeren van optische sorteermachines. Wij leveren maatwerkoplossingen aan internationale klanten die hoofdzakelijk actief zijn in de levensmiddelenindustrie. Met onze technologie helpen wij onze klanten de kosten voor hun productverwerking te reduceren en een optimale kwaliteit te garanderen. We kunnen daarvoor rekenen op de expertise van een team dat een 90-tal werknemers telt en verspreid zit over 4 locaties (België, Nederland, Amerika en Azië). Samen met ons sterk agentennetwerk willen wij een betrouwbare business partner zijn voor onze klanten en zetten wij sterk in op service, kwaliteit en high-tech oplossingen.

We zijn op zoek naar een 

 

Field service engineer

 

DE FUNCTIE

  • Je bent verantwoordelijk voor installatie, service en onderhoud van de machines die bij onze klanten (internationaal) gestationeerd zijn. Deels kun je via je laptop inbellen en storingen oplossen maar veelal reis je naar de klant ter plaatse.
  • Na installatie van de sorteermachine geef je technische training aan de klant om de machine te leren gebruiken, in te stellen en eerstelijns storingen te verhelpen. Je geeft hen ook advies over hoe ze de machines het best onderhouden.
  • Je deelt je fieldervaringen aangaande knelpunten met machines en hoe deze te verhelpen zijn met je Service- en Engineering collega’s.
  • Je staat ook in voor de administratieve verwerking van de uitgevoerde werkzaamheden en stelt werkinstructies op waar nodig.
  • Je rapporteert aan de service coördinator. 

 

JE PROFIEL

  • Werklocatie: Eindhoven, Nederland  (maar onze klanten zijn internationaal)
  • Ervaringsniveau: 2 – 10 jaar ervaring.  Ervaring bij een machinebouwer is een pluspunt.
  • Diploma: mbo of hbo diploma (mechanisch-elektrisch) of gelijkwaardig door werkervaring
  • Uren: flexibel uurrooster in dagdienst (met verplaatsingsvergoedingen en overurenregeling)
  • Travel frequency: ongeveer 140 dagen/jaar in the field bij onze internationale klanten (telkens reizen van enkele dagen. Maximaal enkele weken aaneensluitend aan het reizen).
  • Talen: Nederlands en Engels (uitstekend). Bij voorkeur ook een woordje Frans kunnen.
  • PC kennis: overweg kunnen met Windows. Kennis van Linux, PLC Siemens S7 en computernetwerken is een meerwaarde
  • Technische kennis: een heftruck attest en/of lasdiploma is een grote troef. Je bent reeds in het bezit van een VCA attest of bereid om deze opleiding te volgen
  • Persoon: communicatief en klantgericht, analytisch ingesteld, probleemoplossend,  zelfstandig werkend, flexibel en je bewaart steeds de kalmte in stressvolle situaties 

 

HET AANBOD

  • Je komt terecht in een groeiende MKB waar we niet graag in hokjes denken en waar er ruimte is voor eigen initiatief om zo je eigen groeitraject mee vorm te geven.
  • In jouw rol werk je mee aan dé core van onze business, namelijk de machines en dus heeft jouw job een grote en belangrijke impact op de organisatie
  • Onze firma wordt gekenmerkt door informele contacten, een familiale sfeer en een dynamische omgeving waar verandering centraal staat. We vinden het belangrijk om hard te werken aan onze groei maar vinden “the Optimum family” zeker zo belangrijk. Daarom hebben we een feestcomité dat regelmatig leuke evenementen organiseert, verzorgen we de gezondheid van onze mensen met een wekelijkse fruitmand,…
  • In ruil krijg jij van ons een aantrekkelijk salarispakket, inclusief firmawagen met tankkaart, gsmtoestel en abonnement aangevuld met 29 verlofdagen.

 

INTERESSE OF VRAGEN?

Neem contact op met Lore Van Hemelrijck, HR Officer, via het nummer 011 75 10 88 of via optimumsortinghrm@optimum-sorting.com

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet gewaardeerd