Optimum Sorting NV is een gerenommeerde en succesvolle onderneming gespecialiseerd in het ontwikkelen, bouwen en installeren van optische sorteermachines. Wij leveren maatwerkoplossingen aan internationale klanten die hoofdzakelijk actief zijn in de levensmiddelenindustrie. Met onze technologie helpen wij onze klanten de kosten voor hun productverwerking te reduceren en een optimale kwaliteit te garanderen. Door onze continue zoektocht naar innovatie en onze samenwerking met gekende onderzoeksinstituten hebben we altijd de recentste technologieën ter beschikking om de meest complexe sorteerproblemen op te lossen. We kunnen daarvoor rekenen op de expertise van een team dat een 90-tal werknemers telt en verspreid zit over 4 locaties (België, Nederland, Amerika en Azië). Samen met ons sterk agentennetwerk willen wij een betrouwbare business partner zijn voor onze klanten en zetten wij sterk in op service, kwaliteit en high-tech oplossingen.

Omwille van een nieuwe functie zijn wij voor onze plant in Hasselt op zoek naar een

 

Data & aankoop coördinator

 

WHAT YOU’LL BE DOING

In deze functie speel je een cruciale rol in het waarborgen van de nauwkeurigheid, consistentie en integriteit van gegevens binnen onze organisatie. Concreet vallen volgende taken binnen jouw bevoegdheid:

  • Ondersteuning aankoop (een tweetal dagen per week): je volgt pro-actief orders op voor zowel de site van Hasselt als voor Eindhoven. Je stuurt open order rapporten uit, voert orderbevestigingen in het ERP systeem in en volgt de orders verder op bij de leveranciers. Verder ondersteun je bij het voorbereiden van de projectmeeting door middel van het aanleveren van rapportage (tekortlijsten, inkoopdata,…)
  • Data quality (1 à 2 dagen per week): je controleert data omtrent artikelen en samenstellingen in het ERP pakket op correctheid, volledigheid,… en helpt bij het corrigeren van fouten en onjuistheden. Tegelijkertijd zet je richtlijnen uit voor andere afdelingen om tot uniforme data-input te komen en zet je controleprocessen en -procedures op. Daarnaast speur je dubbele artikelnummers op, verwijder je deze en verwerk je deze aanpassing in de stuklijsten.
  • Stuklijsten (1 à 2 dagen per week): je ondersteunt onze twee BOM officers (in BEL en NL) met betrekking tot het up-to-date houden van onze machineconfiguratietabel en de bijhorende stuklijsten die een gedetailleerd overzicht geven over alle te gebruiken onderdelen, componenten en materialen (gebaseerd op technische tekeningen van R&D). In het ERP systeem zet je de juiste modules klaar per verkochte machine. Je overlegt met de Operations Manager om een werkorder aan te maken zodat aankoop weet welke onderdelen nog aan te kopen en productie weet welke onderdelen ze dienen uit te rapen om de machine te assembleren
  • Je rapporteert aan de procurement manager

 

WHAT WE EXPECT

  • Dat je een aantal jaren ervaring hebt in een administratieve rol én technische ervaring/affiniteit hebt (het kunnen lezen van technische tekeningen is een must).
  • Dat je over een uitstekende kennis Nederlands en Engels beschikt (zowel mondeling als schriftelijk)
  • Dat je erg detailgericht bent en zeer nauwgezet en accuraat te werk gaat. Verder ben je administratief een kei in je vak en bewaar je gemakkelijk het overzicht  
  • Dat je meewerkt aan een cultuur van zelfsturing en open communicatie

 

WHAT WE OFFER

  • De output van een systeem is maar zo goed als de input ervan. In jouw rol draag je dus bij aan de goede werking van onze organisatie
  • Een groeiende KMO die wordt gekenmerkt door informele contacten en een familiale sfeer
  • We vinden “the Optimum family” zeker zo belangrijk als onze groei. Daarom hebben we een flexibele urenregeling met mogelijkheid tot thuiswerk, een feestcomité dat regelmatig leuke evenementen organiseert, verzorgen we de gezondheid van onze mensen met een wekelijkse fruitmand,…
  • In ruil krijg jij van ons een aantrekkelijk salarispakket, inclusief gsmtoestel en abonnement, maaltijd- en ecocheques, nettovergoeding, groeps- en hospitalisatieverzekering, een verzekering ambulante zorg, 13e maand, CAO 90 bonus (indien gehaald) en 12 ADV dagen. Feestdagen die in het weekend vallen zijn vrij te kiezen. Wij hebben geen collectieve sluitingsdagen.

 

INTERESSE OF VRAGEN?

Neem contact op met Sandra Holsteyns (HR manager), via  optimumsortinghrm@optimum-sorting.com

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet gewaardeerd